Why This Project?

 

Why This Project?

  • Game-based learning is the integration of basic game principles into learning activities. In the game-based learning environment, students do not only play games, they realize their learning gains in a fun and dynamic way while playing games. When games are designed with a learning focus, they increase the motivation of the students and strengthen their connection with the lessons and therefore their learning.

    With Minecraft Education Edition, students don't have a single way to achieve an achievement. For example, in a math problem, they don't have to use pie slices to prove their understanding of proportionality. There are unlimited possibilities for them to do this in Minecraft Education Edition. It can find the proportions of colors in an image created with pixel art by placing blocks in Minecraft Education Edition.

     

    Allowing building in Minecraft Education Edition plays a key role in providing a game-based learning environment. Because the dynamics of building enable students to do the information they learn in the game not only by imitating or repeating them, but in their own way. Original reflections towards learning help students who share a similar process to have different experiences, while supporting individualization in learning and learner-oriented learning.

    There are many benefits of game-based learning environments that make it a favorite method for any classroom:

     

    Low risk competition

    Social-emotional development through developing sensitive skills

    Student-centered learning

    Improving the student's memory

    Computer and simulation fluency

    Strategic thinking and problem solving

     

    Oyun tabanlı öğrenme, temel oyun prensiplerinin öğrenme aktivitelerine entegre edilmesidir. Oyun tabanlı öğrenme ortamında öğrenciler sadece oyun oynamaz, oyun oynarken öğrenme kazanımlarını eğlenceli ve dinamik şekilde gerçekleştirir. Oyunlar öğrenme odaklı tasarlandığında öğrencilerin motivasyonunu artırarak derslerle olan bağlarını ve dolayısıyla da öğrenmelerini güçlendirir. 

    Öğrenenler oyun tabanlı öğrenme ortamlarında oyun oynarken öğrenme kazanımlarını, hata yaparak, yeniden deneyerek ve hedefe ulaşma yolunda çabalayarak gerçekleştirirler. Oyunun dinamiklerinde yer alan strateji geliştirme, problem çözme, kurallara uyma ve sosyal boyutlarının eğitsel materyallerle dengelenmesidir. Uçuş eğitimlerinde kullanılan simülasyon oyunlarından programlama dili öğretiminde kullanılan eğitsel oyunlara kadar bir çok eğitsel oyun, gerçek dünya durumlarını içerir ve öğrenenlerin bu becerileri kazanmalarını hedefler. Oyun tabanlı öğrenme ortamında kullanılan oyunda hedefleri gerçekleştirmek için içerikte yer alan konu hakkında öğrenenlerin bilgi sahibi olması gerekir. Güzel yanı da şudur ki öğrenenler oyun için uğraşırlarken öğretilmesi zor olan konular hakkında derinlemesine düşünürler. 

    Oyun tabanlı öğrenme ortamında, oyunlaştırmaya göre yarışma hissi daha azdır. Eğitsel içeriğin oyun ortamına göre şekillendirilmesi, öğrenenlerin hassas becerilerini geliştirmelerine de yardımcı olur. 

    Minecraft Eğitim Sürümü ile öğrenciler bir kazanımı gerçekleştirmeleri için tek bir yola sahip değildir. Örneğin bir matematik dersi probleminde oran orantı konusunu anladıklarını kanıtlamaları için pasta dilimlerini kullanmak zorunda değildir. Minecraft Eğitim Sürümü’nde bunu gerçekleştirmeleri için sınırsız olasılık vardır. Minecraft Eğitim Sürümü’nde blokları yerleştirerek piksel sanatı ile oluşturulmuş bir resimdeki renklerin oranlarını bulabilir. 

    Minecraft Eğitim Sürümü’nde inşa etmeye izin vermesi, oyun tabanlı öğrenme ortamının sağlanmasında kilit rol almaktadır. Çünkü inşa dinamikleri, oyunda öğrencilerin öğrendikleri bilgileri sadece taklit ederek ya da tekrarlayarak değil kendi yöntemleriyle yapmalarını sağlar. Öğrenmeye yönelik özgün yansımalar, benzer süreci paylaşan öğrencilerin farklı deneyimler elde etmelerine yardımcı olurken, öğrenmede bireyselleştirmeyi ve öğrenen odaklı öğrenmeyi destekler. 

    Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının her sınıf için favori yöntem olmasını sağlayan bir çok faydası vardır:

    • Düşük riskli rekabet
    • Hassas becerileri geliştirilmesi yoluyla Sosyal-duygusal gelişme
    • Öğrenci merkezli öğrenme
    • Öğrencinin hafızasını geliştirmesi
    • Bilgisayar ve simülasyon akıcılığı
    • Stratejik düşünme ve problem çözme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder